menu

BACHELOR & MASTER

Zet meer zelfbewust en vol vertrouwen

de eerste stappen op de arbeidsmarkt

 

Neem contact op

Waarom en hoe?

Actief bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling helpt studenten om meer zelfverzekerd en zelfbewust de arbeidsmarkt te betreden. Studenten leren op een andere manier kijken naar zichzelf en hun omgeving. Om vervolgens te ontdekken welk type werk (rol/rollen), welk type organisatie en welke bedrijfscultuur passend is bij hen. 

In de bachelorfase maken studenten kennis met de vragenlijsten Communicatiestijl en Karakterprofiel. De resultaten geven inzicht in voorkeursstijlen op het gebied van communicatie. Daarnaast krijgen de studenten inzicht in karaktereigenschappen; hun energiegevers en -nemers, kwaliteiten en valkuilen en wordt een vertaalslag gemaakt van deze inzichten naar studie- en loopbaan keuzes.

 

 

 

format_quote
Het programma heeft de studenten de ruimte gegeven zichzelf te durven zijn. i.p.v. te blijven hangen in een perceptie van wat je zou moeten zijn.

Gineke Boven, Studieadviseur

WUR | Wageningen University & Research

 

 

format_quote
Het iPortfolio-programma van iScreen biedt nieuwe inzichten in zowel elkaars als ons eigen karakter, motivatie, communicatiestijl en de bijbehorende valkuilen. Hierdoor kunnen wij effectiever samenwerken binnen ons uitdagende project.

Cem Celikbas, Team Captain Hyperloop

TU Delft Dreamhall

Eindeloze mogelijkheden

De mogelijkhede voor het inzetten van de vragenlijsten voor studenten zijn eindeloos.

Zo wordt ons programma ook aangeboden aan de Dreamhall teams van TU Delft. 
Huidig collegejaar zijn team Hyperloop en team Hydro Motion aan de slag gegaan met persoonlijke- en teamontwikkeling om ook op persoonlijk vlak Champions league te spelen.

De persoonlijke en teaminzichten helpen een positief welbevinden te stimuleren in een jaar dat er persoonlijke- en teamprestaties geleverd worden op het hoogste niveau.

 

 

In het kort de componenten in ons programma

232567b9-1c91-48.png

De vragenlijst Communicatiestijl laat zien hoe iemand bij voorkeur communiceert. Het meet twee dimensies: Hoe stelt iemand zich op in een gesprek (sturing) en waarover praat iemand bij voorkeur (inhoud). Met die twee dimensies komen we tot vier communicatiestijlen die allemaal binnen een persoon, in meer of mindere mate, aanwezig zijn. Dit inzicht kan helpen effectiever te worden in communicatie.

De vragenlijst Karakterprofiel brengt drijfveren in kaart: wat zijn iemand zijn/haar waarden, behoeften en voorkeuren? Het profiel laat voor 8 verschillende drijfveren zien waar iemand energie van krijgt en wat iemand energie kost. Er is geen 'goed' of 'fout'; het gaat om iemands voorkeuren.

dc23c586-d126-42.png
f394338a-09e5-45.png

Een 360º feedbackronde bestaat uit open vragen gericht op kwaliteiten en ontwikkelpunten van de feedbackontvanger. Zowel feedbackontvangers als feedbackgevers beantwoorden de vragen. De feedbackontvanger over zichzelf, de feedbackgevers over de feedbackontvanger. De resultaten van feedbackgevers en -ontvanger komen in één overzicht en direct zijn overeenkomsten en verschillen te zien.

 

Meer weten?

Ook nieuwsgierig wat we voor jou kunnen betekenen?
Sanne en Lidy denken graag mee in mogelijkheden passend bij jouw situatie.

Neem contact op

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze site te laten werken en u de meest relevante ervaring te geven door uw voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "Accepteer alle" te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van alle cookies, of u kunt ze weigeren door op "Weiger alle" te klikken. Bekijk onze Privacy policy